Pot a Krv (Pain and Gain) recenzia

Žáner : Akčná komédia
Réžia : Michael Bay
Hrajú : Mark Wahlberg, Dwayne Johnson, Anthony Mackie, Ed Harris, Tony Shalhoub, Rebel Wilson, Ken Jeong
Rok vydania : 2013
Krajina : USA
Trvanie : 130 minút.

Je to tu! Jeden z najočakávanejších filmov roku 2013 11.decembra vyšiel na DVD a Blu-ray diskoch. V kinách sa objavil už cez leto, a takmer polročné čakanie na preloženú verziu filmu prinieslo svoje ovocie. Príbeh je (ako bolo povedané na začiatku filmu) bohužiaľ inšpirovaný skutočnými udalosťami. Hlavnými postavami sú Daniel Lugo (Wahlberg), Paul Doyle (Johnson) a Adrian Doorbal (Mackie).

Johnny Wu a jeho motivačná prezentácia.
 Trojica úspešných bodybuilderov po znovuvzkriesení posilňovne Sun Gym zatúžia po ešte väčšej sláve a po ešte väčších peniazoch, ktoré im ich kariéra osobných trénerov nemôže zabezpečiť. Preto sa navzdory svojej ďalekosiahlej demencii pustia do únosu milionára a údajného drogového smugglera Victora Kershawa (Shalhoub), ktorého Lugo v Sun Gyme osobne trénuje. Lugo inšpirovaný úspešným vymývačom mozgov, motivátorom a televíznou hviezdou Johnnym Wu (Ken Jeong) vytvorí dokonalý a jednoduchý plán na získanie peňazí, ktorý, ako už iste tušíte nebude ani jednoduchý a už vôbec nie dokonalý. V ilúzii, že únos a vražda Victora Kershawa sa im podarila, všetci traja začnú žiť všetkým známy "Americký sen". Ako však peniaze ubúdajú, je čas sa zároveň rozhliadnuť po ďalších obetiach. Situácia sa však začína "posierať" vtedy, keď trojicu začne sledovať súkromný detektív Dubois (Harris) najatý samotným Kershawom.
Úspešne-neúspešný únos.

Film prešpikovaný hollywoodskymi svalnáčmi a jednou legendou (Harris) je ódou (amerika) a recenziou (ostatok sveta) na americký spôsob života. Wahlberg ako totálne vymletý bodybuilder, ktorý skúsenosti z pozerania akčných filmov premieta do reality, Johnson ako dobrosrdečný vrah a recidivista s mentalitou dieťaťa a Mackie ako impotentný sadista. Títo tvoria príbeh, ktorý sa skutočne udial v rozmedzí rokov 1994-1995 v Miami na Floride. Príbeh, ktorý by ste neuverili bez úvodného upozornenia "This is a true story." Film je od 11.decembra dostupný k zakúpeniu na DVD a Blu-Ray s priemerným českým dabingom. Napriek tomu, že tu účinkuje skvelý Libor Hruška, dvorný dabér Marka Wahlberga, Martin Zahálka pre The Rocka, Bohdan Tůma pre Anthonyho Mackieho, originálne znenie mi učarovalo viac. Veľké bravó Vladislavovi "Monkovi" Benešovi, ktorý skvele nahovoril Tonyho Shalhouba, tak ako aj v spomínanom seriáli Monk.
Neúnavný detektív v podaní Eda Harrisa.

Celkovo som od filmu veľa neočakával. Michael Bay ako tvorca mnou neobľúbených Transformerov, a už predtým priemerných filmov ako Bad boys, nebol veľkým lákadlom na zhliadnutie filmu. Hviezdne obsadenie si však vynútilo opak a čuduj sa svete - oplatilo sa. Klasický akčný film z 90-tych rokov, prvky komédie, dychberúce neuveriteľné prvky, skvelý soundtrack, spievajúci Rock v závere filmu. Pre milovníkov filmov predminulého desaťročia ako stvorený.

75%

ruster Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.