01 septembra 2014

Tuning PC - podsvietenie do vášho PC


Máte doma stolový počítač a chcete si ho ešte trochu vytuniť , aby nemal len dobrý výkon ale aj efektne vyzeral ? Pre geekov , pc tunerov a iných nadšencov do PC sa predávajú na trhu krabice s priehľadnou bočnicou - prečo sa nepochváliť vašimi komponentami ktoré máte v počítači , ktorý ste si sami postavili ? Tiež som si položil túto otázku a kúpil som si v celku kvalitnú debňu od Corsairu ( Corsair 300R ) s priehľadnou bočnicou - čo sa týka vyhotovenia a vzhľadu je to presne to čo som čakal - kvalitné hrubé oceľové plechy, krásny jednoduchý design , mriežkovanie a krásne vyriešené prúdenie vzduchu , možnosť až 7 ventilátorov ( ak som dobre rátal ). Samozrejme pekne som si schoval káble ( cable management je na tejto debni veľmi šikovno vymyslený ) aby nič nekazilo výhľad do vnútra.
No stále mi k tomu niečo chýbalo a keď som sa chcel pochváliť vybavením môjho počítača , musel som posvietiť. Povedal som si , že čo tak si podsvietiť aj počítač ?






 - Prvým jednoduchým ale drahším krokom bola kúpa 14cm ventilátorov corsair s červeným podsvietením - sú trochu drahšie , ale sú tiché , dobre chladia a efekt podsvietenia je elegantný.Montáž bola jednoduchá , stačilo našrobovať pod prednú masku a zapojiť priamo do matičnej dosky.No stále mi to nestačilo.
 - Druhým krokom , trochu náročnejším na montáž ale o to lacnejším bolo podsvietenie vnútra bedne led pásmi. Keďže môj počítač som chcel mať v kombinácii - čierna-červená , zvolil som opäť červený led pás. ( meter ma vyšiel asi na 8 Eur , ale z ebay by sa dalo zohnať 5 metrov za polovičnú cenu aj menej ) . Pás som kúpil zaizolovaný z vrchu - zaliaty do priesvitného silikónu - nie , že by to bolo potrebné , ale kvôli väčšej bazpečnosti som zvolil toto drahšie riešenie. Zostalo mi ešte pár spojok ktoré som použil na osvetlenie skrine ( viď článok ) , takže som nemusel riešiť pracné pájkovanie. Odizoloval som časť pre konktakty a napojil som to na spojku. Takto som si spravil dve časti po 40 a 50 cm. Dlhší pás som nalepil ( LED pás na na druhej strane samozrejme samolepiacu plochu ) na vrchnú časť a na spodok kvôli menšiemu miestu som nalepil ten kratší. Aby mi led pásy nerobili jednotlivé svetelné body na plexiskle , tak som celý led pás na oboch stranách orientoval nie smerom hore ale smerom do boku , aby sa svetlo viac rozplývalo.



Po správnom nalepení som sa pustil do jeho zapojenia .Káble z oboch led pásov som spojil takže mi zostali dva káble ( + a - ). Zapojil som ho samozrejme priamo do zdroja a neriešil som teda žiaden vypínač ani prídavné napájanie ( proste keď zapnem PC , tak led pásy začnú svietiť , keď PC vypnem tak zhasnú ). Čo sa týka zapojenia , je to jednoduché. Zo zdroja nájdite voľný molex konektor ( taký hrubý , biely so 4 drôtmi - kedysi sa používal na zapojenie mechaniky alebo disku - dnes cez SATA ). Rôzne zapojenie káblov vedie rôzne napätie. Led pás je konštruovaný na 12 V napätie , ale zvládne aj menšie 7 V . Popis napätia nájdete na obrázku. Ja som teda zapojil led pás na 12 V - žltý a čierny .

Výsledok mojej práce môžete vidieť tu na fotke. Aj keď sa zdá , nepôsobí to ani večer rušivo - červená farba nerozťahuje zreničky ako bežné svetlo , takže nepôsobí rušivo ani pri nočnom pozeraní filmu a skutočne to pôsobí veľmi efektne a niekedy aj prakticky , keď človek potrebuje v rýchlosti niečo nájsť alebo zapojiť a nechce si kvôli tomu svietiť ostrou lampou.


Samozrejme ako vždy, nezodpovedám za vady alebo prípadné škody , ktoré vašou montážou vzniknú - dajú sa kúpiť aj samostatné led pásy aj s konektorom do zdroja - no je to drahšie riešenie a nie je to s pocitom vlastnoručne urobenej práce :) 

Zaujal ťa článok o Led podsvietení ? pozri tiež:
 - podsvietenie vstavanej skrine - návod ako na to - stredne pokročilý
Morphy Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára